Страници

сряда, 28 август 2013 г.

Поредица „Уча се да преразказвам“с Prezi : „Най – хубавото“. 3 клас


Първият урок от поредицата „Уча се да преразказвам“ за 3 клас и първи опит с Prezi.

Тук материалът може да се види и като презентация, изработена в PowerPoint.
Третокласниците преразказват българската народна приказка „Най – хубавото“.
В презентацията е отделено специално място на кратък българско – испански речник.


вторник, 27 август 2013 г.

Поредица „Уча се да преразказвам“ 3 клас


Това е първият материал от поредицата „Уча се да преразказвам“ за 3 клас.
В него са представени теоретичните знания, които трябва да усвоят децата, за да направят успешен преразказ. Разработката е представена в два варианта – клипче  и презентация изработена в PowerPoint.
Клипчето може да се види тук
а презентацията – тук



четвъртък, 22 август 2013 г.

Загадката на Йоги 9


Мили деца, пред вас е поредната загадка на Йоги. Както обикновено,  котето ви насочва към посоката, в която да търсите отговора. Изпратете писмата си на адрес 
escuelabul@gmail.com
или изчакайте началото на учебната година, за да ги предадете в училище.
Наградите отново са традиционните – хубава българска книга и  шоколад.
Загадката можете да видите 
тук или тук.
 За изпращане на отговорите може да ползвате и формата за контакт в сайта 




петък, 16 август 2013 г.

Поредица „Уча се да преразказвам“: „Златна есен“. 2 клас


Поредният материал от поредицата „Уча се да преразказвам“ за 2 клас представя на децата и родителите  стъпките за преразказване на разказ. Едновременно с това се запознават с Елин Пелин – един любим български автор. Без съмнение учениците вече са се срещали с творчеството му – с приказките и стиховете за деца („Дядовата ръкавичка“, „Трите баби“, „Дядо Мраз“ и пр.).
Част от задачите са насочени към обогатяване лексикалния запас на децата.



сряда, 7 август 2013 г.

Поредица „Уча се да преразказвам“:„Мухи и мед“. 2 клас


Това е втората част от поредицата „Уча се да преразказвам“. 
С представения материал се цели да се помогне на второкласниците да преразкажат баснята на Езоп
 „Мухи и мед“. 
Непознатите думи са представени в картинки. Децата трябва да опишат илюстрациите; по този начин се  работи за развитието на детската наблюдателност, както и за обогатяване на речниковия им запас. 
Подобна е и задачата, свързана с откриване на животните – литературни герои в творчеството на известния баснописец. Известно е, че децата от училищата в чужбина не знаят имената на всички животни и птици на български език.