Една игра, чрез която може да се затвърдят знанията за изучаваните в 5. клас в българските неделни училища в чужбина географски понятия от темите
Земята като планета в космическото пространство;
Движения на Земята и последиците от тях;
Релеф;
Полезни изкопаеми;
Играта може да се проведе както онлайн, така и присъствено.
Необходими материали:
Картички със закодирани (QR code ) географски понятия;
Два телефона, разполагащи с QR четци – по един за всеки отбор;
Материали за рисуване - хартия, моливи, маркери и пр.
Ход на играта:
Преди да представя моя вариант, искам да почертая, че всеки учител може да си състави свои правила и да си измисли свой ход на играта.
Децата се разделят на два отбора на принципа на случайността.
Всеки играч получава по две (или по една – зависи от броя на децата и броя на картичките, с които разполагаме) кодирани понятия.
Целта е да се обяснят понятията така, че противниковия отбор да открие закодираното на картичката. Ако нграчът не може да обясни – очакват се такива моменти поради ред причини, (които ще се изясняват по друго време, но може и на същото това място 😉 ) той може да нарисува закодираната дума.
Ако детето не може да се справи, отборът му помага.
Дават се точки за правилни и оригинални обяснения и за точни отговори на противниковия отбор.