Една интересна и полезна игра, с помощта на която децата ще усвоят много по-лесно инфoрмацията за българските владетели, духовници и революционери.
Много забавен и важен момент е изготвянето на дидактичните материали. Всеки ученик изработва сам своите помагала.
Играта се подготвя в три етапа: изработване на lapbook; направа на кодов кръг и попълване на информационни картички.
Играе се от две или от повече деца едновременно.
Необходими материали:
- информационна папка (lapbook) – изготвя се от картонена папка и лист и половина формат А4 цветен картон (за трите джобчета);
- кодов кръг – идеята и образеца са от Крокотак;
- информационни картички – всички картички могат да се открият и свалят от сайта Българско училище в чужбина.
За да е ясно, че това не е обикновен лапбук, а е част от играта,
към него се закрепва дръжка (от хартиена чантичка; може и да се изработи от салфетка или да се ползва панделка, канапче, връзка или друг подходящ материал). На гърба на лапбука се изработва по-дълбок джоб, за да се съхранява в него кодовия кръг.
към него се закрепва дръжка (от хартиена чантичка; може и да се изработи от салфетка или да се ползва панделка, канапче, връзка или друг подходящ материал). На гърба на лапбука се изработва по-дълбок джоб, за да се съхранява в него кодовия кръг.
Изработване на кодов кръг
Необходимите материали са:
- лист с два кръга, върху които е написана азбуката (може да се свали от тук);
- плътен картон ( с него се подлепват двата кръга, за да са по-дълготрайни и да се използват продължително време);
- коркова тапа (от нея се отрязва внимателно около 1/4); при липса на коркова тапа може да се ползва гумичка за моливи;
- пинче, с което се закрепват двата кръга и парчето от корковата тапа или гумичката).
Кръговете се изрязват, подлепват се с картон и се свързват с пинчето и корковата тапа.
Информационни картички
На децата се раздават заготовки изготвени от учителя. Информацията я записват сами - добро упражнение по писане :)
Хубаво би било всяка картичка да се подлепи с картон, за да е по-трайна.
Правила на играта:
Всеки участник има кодов кръг. Детето, което задава въпроса, избира картичка и без да показва коя е тя, съобщава името с код. Задължително трябва да назове кода -т.е. буквата от малкия кръг, която отговаря на буква „А“ от големия кръг.
Например:
Код „Г“: ЩГУ ФГПЦЛО – цар Самуил
След като се „разкодира“ името от картичката, детето, което е наред разказва за бележития българин. При пълен отговор получава 5 точки. Ако представи и допълнителна информация, получава още 5 точки. Ако не може да си спомни необходимата информация, си помага със своите картички, но му се отнемат 2 точки.
Печели този, който е събрал най-много точки.
Няма коментари:
Публикуване на коментар