вторник, 15 април 2014 г.

Великден



Един сърдечен поздрав за всички учители и ученици за светлия християнски празник Великден.

video

С много по-добро качество клипчето може да се види в Animoto (съкратен вариант) и в Уoutube.

понеделник, 14 април 2014 г.

събота, 5 април 2014 г.

Игра „Природата на България“


Игрите заемат  важно място в процеса на обучение. Всички деца обичат да играят и чрез играта да възприемат новото. 
Предлагам една игра на тема „Природата на България“.
Начин на изработване на фишовете:
Снимки от красиви и интересни природни обекти се принтират върху етикети във формат А4. Залепват се върху дебел картон  (за да са по-устойчиви фишовете и да се използват по-продължително време).  Моето предложение за снимков материал е публикувано на адрес: 

http://www.slideshare.net/ITID_/ss-33155267. 

Разбира се, може да се прибавят още много забележителни кътчета от нашата природа (бях се увлякла и направих над 150 фиша..., обяснимо е –  България е  толкова хубава!) 

Варианти за използване на играта:
1. Един от любимите варианти на децата е залепване на гръбчето на всяко картонче на номер от 1 до 6, написани върху паметна бележка, за да се отлепи безпроблемно и да се замени с нов номер, когато е необходимо. За играта се използва зарче (може и две зарчета, ако фишовете със снимки са повече; тогава номерата ще са от 1 до 12). Всяко дете хвърля зарчето и избира съответната снимка. Задачата е да опише какво е изобразено на фотографията. Ако детето се затруднява да обясни някое географско понятие, на помощ ще дойде 
Моят първи картинен речник по човекът и обществото /география
при условие, че в класната стая има Интернет връзка. 

 

   
                                                                                                                                 
2. Втори вариант за използване на фишовете: без да се номерират и без да се използват зарчета, да се обърнат картончетата с изображенията надолу и децата да си изтеглят едно или две. Задачата е подобна на първата - да се обясни какво е изобразено.  



3. По–големите ученици може да използват фишовете по следния начин: изтеглят един и търсят в училищната библиотека информация за географския обект. Целта е да се открие не само каква е земната форма, но и коя точно е тя. За да се изпълни това упражнение, трябва да се разполага с подходящи книги в библиотеката и децата да имат непосредствен достъп до тях. Така ще се усъвършенства  и умението да се  търси информация по определена тема. 



Друг източник на информация е Интернет. Удачно е предварително учителят да предостави поне няколко сайта, от които децата да извлекат нужните данни. Обикновено, оставени сами да търсят във виртуалното пространство, учениците се спират на Wikipedia и се задоволяват само с изнесената там информация (нали задачата е изпълнена :)

4. Ако играта се използва в осми клас, подходящо е да се осъществят междупредметни връзки география – български език. Задачата ще бъде да се направи публично представяне на избрания географски обект. 
Използването на различни варианти на играта може да се види в изработеното клипче

             

Безспорно се налагат два много важни извода:
1. Децата се чувстват удовлетворени от търсенето и откриването на  нещо ново и интересно.
2. Учителят също е удовлетворен – положения труд си заслужава!