сряда, 19 февруари 2014 г.

Пъзели „Как живеели българите през Средновековието“

             


                     
                                                 

              Подреждането на пъзели е едно от любимите занимания на децата. То може успешно да ce приложи и в обучението по различни предмети. 

Поредицата пъзели „Как живеели българите през Средновековието“  предлага чудесна възможност да се запознаят учениците  с  облеклото на различните слоеве от българското общество, да се   свърже начина им на живот с трудовата дейност и положението, което заемат в социалната йерархия.  
Специални благодарности на талантливата художничка Калина Атанасова, автор на прекрасните модели, с чието любезно разрешение се изготвиха пъзелите.
http://badamba.info/
От тук пъзелите може да се свалят и  разпечатат.
Тук може пъзелчетата да се  подредят он лайн:
http://two.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=3147265&k=62284895
http://six.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=3398433&k=85424558
http://two.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=3149197&k=29998959
http://two.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=3149199&k=36080481
http://four.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=3843503&k=72084028


      
                       


неделя, 16 февруари 2014 г.

Ден, посветен на Васил Левски



Ден, посветен на светлата памет на Апостола – това е една от дейностите в Българско неделно училище 
 „Св. Седмочисленици“, превърнала се в традиция. 
Да се запознаем с делото на Васил Левски, да разговаряме за неговия подвиг, за идеите и делата му – това е само една  част от мероприятията, посветени на 141 годишнината от гибелта на Дякона. 
Изложба от книги за Апостола, негов портрет и българското знаме посрещат децата в началото на учебния ден. 
Образователните дейности са изцяло посветени на бележитата дата – разглеждаме разказа на Иван Вазов „Чистият път“ и обсъждаме качествата на героите, техните стремежи, обръщаме особено внимание на историческата епоха, през която се развива действието. 
Презентацията  „Васил Левски 1837-1873“ , изгледана с интерес, предизвиква въпроси у децата; удивлението им от личността и делото на Апостола е неподправено – демократ, идеолог, един от най–светлите умове на деветнадесетото столетие, истински българин и родолюбец. 
Задаваме следващата задача – да се напише съчинение на тема „Какво искам да кажа на Васил Левски“. Децата утихват, главиците се свеждат, ръцете нетърпеливо изписват ред след ред – явно много неща имат да кажат на Апостола българчетата, живеещи в чужбина.
С програмата Енвижън проверяваме какво и колко сме научили за живота и делото на великия българин. Емоциите постепенно ескалират: първоначалното нетърпение се заменя от неподправен хъс в надпреварата – да отговориш пръв, но отговора да бъде и точен – как да не съсредоточиш цялото си внимание към учебния материал?!
Към детските гласчета се присъединяват и възгласите на родителите, дошли да ги вземат след училище. Интересни неща се случват на екрана, в залата се провежда истинско състезание – е, как, кажете ми, да се откъснеш от това толкова интересно занимание?
Със сигурност учениците ще запомнят  важни моменти от днешния ден. И в умовете и сърцата ще се затвърждава идеята за принадлежност към българския род и гордост от това, че са българи. 
Като Васил Левски.